Google Adwords introduceert Enhanced Campaigns

Posted By on |


Begin februari 2013 heeft Google een verandering aangekondigd voor Google Adwords. Google verandert de targeting mogelijkheden voor Adwords onder de noemer Enhanced Campaigns. Enhanced Campaigns geven de gebruikers van Google Adwords meer targetingmogelijkheden per campagne. Het wordt mogelijk om binnen een Adwords campagne een apart bod in te stellen op basis van device, locatie en tijdstip. Deze veranderingen worden door Google geïntroduceerd vanwege het groeiende aandeel internetters via mobiele apparaten.

Sommige marketeers staan kritisch tegenover de ontwikkeling dat tablet gebruikers niet meer apart getarget kunnen worden. Tot op heden werd per door veel adverteerders voor dekstops, tablets en smartphones een aparte campagne met aparte biedingen ingesteld. Dit gaat dus op korte termijn veranderen. Momenteel is het al een optie om je campagnes om te zetten naar enhanced campaigns. Vanaf halverwege 2013 worden alle campagnes automatisch geupgrade naar deze nieuwe versie.

Wij zijn vooral enthousiast over de nieuwe targetingmogelijkheden die ontstaan en interessant zijn voor het MKB. Voor lokale ondernemers zijn er meer mogelijkheden gekomen om nog specifieker een doelgroep te bepalen. Wilt u weten wat voor mogelijkheden enhanced campaigns voor uw organisatie bieden? Neem dan even contact met ons op.